WEMOVE je mladá módní značka, která vnáší originalitu i na pole sportovního oblečení. V současnosti za projektem stojí návrhářka Lucie Králová, která nabízí módní kousky vhodné na sport, ale i na volnočasové aktivity. Jestliže si sport chcete opravdu užít, musíte začít volbou vhodného oblečení – a to najdete právě u značky WEMOVE.
-
Na začátek bych Vás požádala, zda-li byste nám svou značku představily a přiblížily produkty, které jsou u Vás k dostání.
Wemove je česká značka oblečení pro sport a volný čas. Svěží design je spojený s maximální funkčností a s využitím lokálních materiálů. Ambicí značky je motivovat k aktivnímu životnímu stylu, avšak bez pocitu jisté nepatřičnosti, kterou často zažijete ve fitku plném cvičenců v superfunkčních trikotech volajících po nejvyšším výkonu svého nositele.
Wemove je klidné, minimalistické, ležérní. Sází na tlumené zemité a pastelové odstíny a jednoduché nadčasové střihy, snadno nositelné v každodenním životě. V našem balíčku sportovních oděvů najdete barevně řešené legíny, tepláky, šortky, trika, bundy a sportovní doplňky, jako jsou např. ekologické aqua lahve.
-
Kdy Vaše značka vznikla? A jak přišla ke svému jménu?
Značka vznikla v roce 2014, název pro ni jsme vymýšlely poměrně dlouho. Chtěly jsme jednoduchý název, který nebude znít jako klišé, ale zároveň z něj bude vyzařovat myšlenka celého projektu, tedy láska k pohybu, přátelství, energie.
Nakonec nám trn z paty vytrhla moje sestra, kterou napadlo spojit dvě jednoduchá anglická slova WE a MOVE dohromady a jednoduchý, ale chytlavý název byl na světě.
-
Jakým způsobem začala Vaše spolupráce?
Spolu s Adélou se známe už od dětství, vyrostly jsme na stejném sídlišti na malém městě v Litomyšli. Ačkoliv jsme se po základní škole rozešly každá jiným směrem (já na uměleckou střední školu, Adéla na obchodní), zůstaly jsme kamarádkami i nadále. V době studia na vysokých školách se naše cesty na čas rozešly, ale v kontaktu jsme byly stále. Já jsem absolvovala vysokou školu v oboru navrhování oděvu a ještě na škole jsem založila módní značku KRAKORA. Adéla se zaměřila na cestovní ruch. Po škole se chvíli věnovala oboru, ale později se rozhodla začít úplně od začátku a věnovat se trénování fitness. Velmi rychle se vypracovala na trenérku v jednom z předních pražských fitness studií a tam si všimla, že úroveň sportovního oblečení je u nás stále dost nízká. Přišla za mnou s nápadem, vytvořit něco vlastního a za pár měsíců už byla na světě naše první sportovní kolekce.
-
Co která z Vás do Vaší značky Wemove vnáší? Podílí se na tvorbě oblečení ještě někdo?
Začátek pro nás obě nebyl zrovna jednoduchý, jelikož jsme do projektu šly s tím, že si chceme zachovat dosavadní zaměstnání. Já jsem měla na starosti celkovou vizuální podobu značky a produktů a zajištění výroby, Adéla se pak měla starat o marketing a obchod. S odstupem času se ale ukázalo, že to nefunguje úplně tak, jak jsme si to na začátku představovaly a cca před dvěma lety se Adéla rozhodla od projektu odpojit a věnovat se naplno trénování.
Momentálně tedy stojím za značkou já a několik dalších externích spolupracovníků.
-
Z jakého materiálu je Vaše oblečení vytvářeno? Čím se odlišuje od levného oblečení z dovozu?
Pracujeme převážně s materiály od lokálních dodavatelů.
Část kolekce je z přírodních materiálů – trička, mikiny a tepláky vyrábíme vždy z bavlny a jejích směsí. Legíny jsou většinou syntetické – směsi polyesteru s elastanem. V následující kolekci zařadíme pár kousků z biobavlny a bambusu.
-
Kde čerpáte inspiraci pro vytváření nových kolekcí?
Jednoduše úplně všude. V ulicích, při cestování po světě, ve starších filmech nebo seriálech, naposledy třeba ve starých fotoalbech z mého dětství.
-
Uvádíte, že Vaše produkty se vyznačují nadčasovostí a špetkou minimalismu. Co ho dělá právě tím nadčasovým a minimalistickým?
Wemove nabízí jak odvážnější designové kousky, tak i velmi basic a nositelné věci. Máme rádi jednoduchost a zároveň je pro nás hodně důležitá udržitelnost a to nejen v módě. Nechceme dělat rychlé, sezóní kolekce, které jsou většinou spojeny s určitým nadbytkem, který se tu produkuje. Snažíme se vyrábět kvalitní nestárnoucí kousky, a to jak materiálem, tak nápadem, které budete nosit rádi i po letech.
-
Jsou všechny Vaše produkty univerzální nebo se přímo na některé sporty zaměřujete? Pokud ano, tak na jaké?
Důraz na univerzalitu se snažíme ctít u všech produktů, které vyrábíme. Dá se ale říci, že jeden produkt a sport nad ostatními převažují. A to jóga a legíny, na kterých vlastě celá naše značka vyrostla. Po 4 letech, co fungujeme na trhu, jsou legíny stále nejoblíbenějším a nejčastěji nakupovaným kusem oblečení. Velmi nás těší, že častými zákaznicemi jsou instruktorky jógy, jejichž spokojenost je zárukou kvality našeho výrobku, ale i takovou živou reklamou.
-
Je Vaše zboží pro někoho primárně určeno?
Wemove je oblečením nejen pro jogíny, běžce a ostatní sportovní nadšence, ale pro všechny dobrodruhy běžného dne, kteří tráví čas aktivně, a to ať už někde v ulicích nebo v horách, v tělocvičně nebo doma. Nejsme tu pro ty, kteří mají ambice sbírat medaile, ale pro ty co se sportem hlavně baví.
-
Kde všude jsou Vaše produkty k dostání?
Momentálně je naším nejsilnějším prodejním kanálem náš eshop wemove.cz.
Dál spolupracujeme s Jógovými a Pilates studii. Aktuálně můžete Wemove vyzkoušet a koupit v Jógovně v Jindřišské, v More than Pilates na Karolíny Světlé nebo v designerském showroomu Koncept Story v Holešovicích.
-
Závěrem bych se chtěla zeptat, zda-li Vás napadá něco, co byste našim čtenářům na módním webu Eleganter, chtěli vzkázat?
Hýbejte se. Jen tak. Pro zábavu. A když u toho budete chtít vypadat stylově, tím líp:)